90% korisnika zadovoljno Portalom eUprava
Globalna agencija za istraživanje tržišta i javnog mnjenja IPSOS sprovela je istraživanje stavova građana i privrede o Portalu eUprava.
Pozitivna ocena Portala eUprava
Čak 90% građana sa korisničkim nalogom i 93% korisnika iz sektora privrede su zadovoljni poslednjom uslugom koju su realizovali putem eUprave. Najviše korišćene funkcionalnosti i usluge u prethodnom periodu bile su eZakazivanje za ličnu kartu/pasoš, eVrtić, Digitalni zeleni sertifikat, Portal lokalne poreske administracije i eSanduče.
Brzinom realizacije usluge zadovoljno je 90% građana i privrede. Dostupnost informacija o uslugama na eUpravi pozitivno ocenjuje 84% ispitanih građana i 94% biznisa, izgledom, tj. dizajnom eUprave zadovoljno je 89% građana i 94% biznisa, 88% građana i 84% biznisa zadovoljno je brojem dostupnih usluga, dok jednostavnost korišćenja usluga pozitivno ocenjuje 83% građana i 89% biznisa. Transparentnost Portala i lakoću pronalaženja informacija pozitivno je ocenilo 78% građana i 89% biznisa.
Struktura korisnika
Za eUpravu je čulo 9 od 10 građana, najčešće iz medija, a 43% digitalno pismenih poseduje i nalog na Portalu eUprava. Sedam od deset korisnika eUprave ima manje od 45 godina a gotovo svaki drugi korisnik ima višu ili visoku stručnu spremu i stalno zaposlenje.
Način komunikacije građana sa javnom upravom
Kada je reč o načinu komuniciranja građana sa javnom upravom, i privreda i građani, a naročito građani koji već imaju nalog na eUpravi, preferiraju da administrativne procedure realizuju putem interneta. Ipak, građani starosne dobi preko 60 godina, iz ruralnih područja, nižeg obrazovanja i nepovoljnije materijalne situacije, administrativne procedure češće realizuju na šalterima institucija.
Građani i privreda su saglasni da je čekanje u redovima glavni nedostatak odlaska u instituciju, dok građani kao najveću prednost realizacije usluge na šalteru vide spremnost službenika da im neposredno pruže pomoć i podršku prilikom popunjavanja obrazaca. Ispitanici iz sektora privrede ne vide ni jedan benefit realizacije administrativnih usluga na šalteru institucije.
Građani i privreda su zadovoljni brojem ponuđenih usluga, dostupnošću i transparentnošću informacija, kao i brzinom pružanja usluga - efikasnost, kvalitet, finansijske uštede, fizičku pristupačnost i informacijsku dostupnost javne uprave je pozitivno ocenilo preko 70% ispitanih građana i oko 90% biznisa.
IPSOS je istraživanje stavova građana i privrede Srbije o Portalu eUprava realizovao u okviru projekta EDGE (Enabling Digital Governance) koji se sprovodi za potrebe Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, a uz podršku Svetske banke.