Pristup informacijama od javnog značaja
Opis usluge
Tražilac informacije podnosi zahtev za pristup informacijama od javnog značaja, nadležnom organu vlasti. Ovaj postupak regulisan je članom 15. stav 1. Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja („Službeni glasnik RS“ broj 120/04, 54/07, 104/09 i 36/10), kojim je propisano da tražilac podnosi pismeni zahtev organu vlasti za ostvarivanje prava na pristup informacijama od javnog značaja. Zahtev mora sadržati naziv organa vlasti, ime, prezime i adresu tražioca, kao i što precizniji opis informacije koja se traži. Tražilac ne mora navesti razloge za zahtev.
Uputstvo
Zahtev za pristup informacijama od javnog značaja moguće je podneti elektronskim putem, ovde.
Zahtev se podnosi tako što se:
· Popuni elektronski obrazac u nastavku;
· Izvrše potrebna elektronska plaćanja;
· Izvrši elektronski nalog.
Podaci o administrativnoj taksi:
Uvid u dokument koji sadrži traženu informaciju je besplatan.
Za izdavanje kopije dokumenta potrebno je uplatiti odgovarajući iznos za naknadu nužnih troškova i to:
• kopija dokumenata po strani: na formatu A3 6 dinara na formatu, A4 3 dinara;
• kopija dokumenata u elektronskom zapisu: disketa 20 dinara, CD 35 dinara, DVD 40 dinara;
• kopija dokumenta na audio kaseti 150 dinara;
• kopija dokumenta na audio/video kaseti 300 dinara;
• pretvaranje jedne strane dokumenta iz fizičkog u elektronski oblik 30 dinara; Kopija dokumetna se dostavlja stranci poštom, uz naplatu troškova poštarine, u skladu sa redovnom poštanskom tarifom.
Ukoliko visina nužnih troškova za izdavanje kopija dokumenata na kojima se nalaze informacije od javnog značaja prelazi iznos od 500,00 dinara, tražilac informacije je dužan da pre izdavanja informacije položi depozit u iznosu od 50% od iznosa nužnih troškova prema ovom troškovniku.
Organ vlasti može odlučiti da tražioca informacije oslobodi plaćanja nužnih troškova, ako visina nužnih troškova ne prelazi iznos od 50,00 dinara, a posebno u slučaju dostavljanja kraćih dokumenata putem elektronske pošte ili telefaksa. Od obaveze plaćanja naknade oslobođeni su novinari, kada kopiju dokumenta zahtevaju radi obavljanja svog poziva, udruženja za zaštitu ljudskih prava, kada kopiju dokumenta zahtevaju radi ostvarivanja ciljeva udruženja i sva lica kada se tražena informacija odnosi na ugrožavanje, odnosno zaštitu zdravlja stanovništva i životne sredine, osim u slučajevima iz člana 10. stav 1. ovog zakona.
KORISNIK: Budžet Republike Srbije
SVRHA UPLATE: Republička administrativna taksa
ŽIRO RAČUN: 840-742221843-57
Broj modela: 97
Poziv na broj:44-115
Rok za izvršenje usluge
Organ vlasti dužan je da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema zahteva, tražioca obavesti o posedovanju informacije, stavi mu na uvid dokument koji sadrži traženu informaciju, odnosno izda mu ili uputi kopiju tog dokumenta. Kopija dokumenta je upućena tražiocu danom napuštanja pisarnice organa vlasti od koga je informacija tražena.
Ako se zahtev odnosi na informaciju za koju se može pretpostaviti da je od značaja za zaštitu života ili slobode nekog lica, odnosno za ugrožavanje ili zaštitu zdravlja stanovništva i životne sredine, organ vlasti mora da obavesti tražioca o posedovanju te informacije, da mu stavi na uvid dokument koji sadrži traženu informaciju, odnosno da mu izda kopiju tog dokumenta najkasnije u roku od 48 sati od prijema zahteva.
Ako organ vlasti nije u mogućnosti, iz opravdanih razloga, da u propisanom roku obavesti tražioca o posedovanju informacije, da mu stavi na uvid dokument koji sadrži traženu informaciju, da mu izda, odnosno uputi kopiju tog dokumenta, dužan je da o tome, najkasnije u roku od sedam dana od dana prijema zahteva, obavesti tražioca i odredi naknadni rok, koji ne može biti duži od 40 dana od dana prijema zahteva, u kome će tražioca obavestiti o posedovanju informacije, staviti mu na uvid dokument koji sadrži traženu informaciju, izda mu, odnosno uputi kopiju tog dokumenta.
Način dostavljanja dokumenta
Informacija će biti dostavljena na kućnu adresu podnosioca zahteva ili u elektronskom obliku ukoliko stranka tako zahteva, a u skladu sa propisom kojim se uređuje elektronski dokument, potpis i pečat.
Ko pruža uslugu:
Gradska/Opštinska uprava: Vrnjačka Banja
Organizaciona jedinica: Odsek za poslove organa opštine
Ime i prezime: Jasmina Trifunović
Funkcija/radno mesto: Rukovodilac odseka za poslove organa opštine
Adresa elektronske pošte: jasmina.trifunovic@vrnjackabanja.gov.rs
Telefon: 036/601-219
Radno vreme: 07.30-15.30