Приступ информацијама од јавног значаја
Опис услуге
Тражилац информације подноси захтев за приступ информацијама од јавног значаја, надлежном органу власти. Овај поступак регулисан је чланом 15. став 1. Закона о слободном приступу информацијама од јавног значаја („Службени гласник РС“ број 120/04, 54/07, 104/09 и 36/10), којим је прописано да тражилац подноси писмени захтев органу власти за остваривање права на приступ информацијама од јавног значаја. Захтев мора садржати назив органа власти, име, презиме и адресу тражиоца, као и што прецизнији опис информације која се тражи. Тражилац не мора навести разлоге за захтев.
Упутство
Захтев за приступ информацијама од јавног значаја могуће је поднети електронским путем, овде.
Захтев се подноси тако што се:
· Попуни електронски образац у наставку;
· Изврше потребна електронска плаћања;
· Изврши електронски налог.
Подаци о административној такси:
Увид у документ који садржи тражену информацију је бесплатан.
За издавање копије документа потребно је уплатити одговарајући износ за накнаду нужних трошкова и то:
• копија докумената по страни: на формату А3 6 динара на формату, А4 3 динара;
• копија докумената у електронском запису: дискета 20 динара, CD 35 динара, DVD 40 динара;
• копија документа на аудио касети 150 динара;
• копија документа на аудио/видео касети 300 динара;
• претварање једне стране документа из физичког у електронски облик 30 динара; Копија докуметна се доставља странци поштом, уз наплату трошкова поштарине, у складу са редовном поштанском тарифом.
Уколико висина нужних трошкова за издавање копија докумената на којима се налазе информације од јавног значаја прелази износ од 500,00 динара, тражилац информације је дужан да пре издавања информације положи депозит у износу од 50% од износа нужних трошкова према овом трошковнику.
Орган власти може одлучити да тражиоца информације ослободи плаћања нужних трошкова, ако висина нужних трошкова не прелази износ од 50,00 динара, а посебно у случају достављања краћих докумената путем електронске поште или телефакса. Од обавезе плаћања накнаде ослобођени су новинари, када копију документа захтевају ради обављања свог позива, удружења за заштиту људских права, када копију документа захтевају ради остваривања циљева удружења и сва лица када се тражена информација односи на угрожавање, односно заштиту здравља становништва и животне средине, осим у случајевима из члана 10. став 1. овог закона.
КОРИСНИК: Буџет Републике Србије
СВРХА УПЛАТЕ: Републичка административна такса
ЖИРО РАЧУН: 840-742221843-57
Број модела: 97
Позив на број: 44-115
Рок за извршење услуге
Орган власти дужан је да без одлагања, а најкасније у року од 15 дана од дана пријема захтева, тражиоца обавести о поседовању информације, стави му на увид документ који садржи тражену информацију, односно изда му или упути копију тог документа. Копија документа је упућена тражиоцу даном напуштања писарнице органа власти од кога је информација тражена.
Ако се захтев односи на информацију за коју се може претпоставити да је од значаја за заштиту живота или слободе неког лица, односно за угрожавање или заштиту здравља становништва и животне средине, орган власти мора да обавести тражиоца о поседовању те информације, да му стави на увид документ који садржи тражену информацију, односно да му изда копију тог документа најкасније у року од 48 сати од пријема захтева.
Ако орган власти није у могућности, из оправданих разлога, да у прописаном року обавести тражиоца о поседовању информације, да му стави на увид документ који садржи тражену информацију, да му изда, односно упути копију тог документа, дужан је да о томе, најкасније у року од седам дана од дана пријема захтева, обавести тражиоца и одреди накнадни рок, који не може бити дужи од 40 дана од дана пријема захтева, у коме ће тражиоца обавестити о поседовању информације, ставити му на увид документ који садржи тражену информацију, изда му, односно упути копију тог документа.
Начин достављања документа
Информација ће бити достављена на кућну адресу подносиоца захтева или у електронском облику уколико странка тако захтева, а у складу са прописом којим се уређује електронски документ, потпис и печат.
Ко пружа услугу:
Градска/Општинска управа: Врњачка Бања
Организациона јединица: Одсек за послове органа општине
Име и презиме: Јасмина Трифуновић
Функција/радно место: Руководилац одсека за послове органа општине
Адреса електронске поште: jasmina.trifunovic@vrnjackabanja.gov.rs
Телефон: 036/601-219
Радно време: 07.30-15.30